Ett alternativ som passar alla

- Både jag och kunden ska lämna ett möte med en bra känsla i magen, då vet jag att vi har lagt grunden till en bra assistans. 

Orden är Daniel Jönssons, affärsområdeschef för kundetablering. Daniel och hans personal är de som oftast är den första kontakten med Lystra personlig assistans. Varje vecka träffar de kunder, anhöriga och assistenter i andra bolag och hos kommunen och inget möte är egentligen det andra likt.

- Vi vet ju om att varje situation, varje assistans, är unik på sitt sätt. Det måste vi också respektera, personlig assistans är ingen mall som man lägger över en människa, utan den ska ju vara just personlig. Grunden ska alltid finnas där, den är densamma och den ska vara stabil. Men anpassningen till individen måste också finnas där, menar Daniel. 

Han har mångårig bakgrund av liknande arbete i ett av landets större bolag men ser sedan våren 2014 fram emot utmaningen att arbeta med ett nytt koncept. 

- Jag tror på Lystras koncept. Det är unikt. Jag tycker om grundvärderingarna hos Lystra. Det är viktigt för mig att tro på det jag gör, säger Daniel. Lystra är nytt och fortfarande ganska okänt. Därför är det viktigt att bygga en organisation av etablerare med rätt grundvärderingar som får synliggöra Lystras koncept och bidra till en stabil tillväxt.  

Att bli kund

Att byta assistansbolag är inte särskilt komplicerat. Faktum är att vi hjälper dig med i princip hela processen, alternativt de delar du vill ha hjälp med. Målsättningen är alltid att det ska märkas så lite som möjligt för dig som kund, annat än i positiva förändringar. Men allt börjar med ett första möte. Vi vill lära känna dig lite grann och vi vill att du ska lära känna oss, allt för att säkra upp att vi har en samsyn på hur den goda assistansen ska se ut och att vi kan möta dina önskemål och behov på ett bra sätt.

Mer om hur du praktiskt går tillväga kan du läsa här.