• Kontakta vår kundetablering på telefon 020-10 00 70, via e-post på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller använd formuläret längst ned på sidan. 
  • Vi bokar in ett möte tillsammans med dig där vi presenterar företaget, förklarar hur vi jobbar och gemensamt går vi igenom förutsättningarna, vad du önskar få ut av din assistans och vad vi skulle kunna göra för att nå dit.
  • Kommer vi fram till att vi passar för varandra så tecknar du ett avtal med oss som assistansanordnare.
  • Du skickar en skriftlig uppsägning till din nuvarande anordnare. Om du vill så hjälper vi dig med det.
  • Om du har assistenter som du vill ska fortsätta arbeta tillsammans med dig så tecknar vi anställningsavtal med dessa.
  • Efter att eventuell uppsägningstid med nuvarande anordnare löper ut så är du kund hos oss. Några veckor innan start har vi ett uppstartsmöte där vi ser till att allt fallit på plats och stämmer med dina förväntningar.

För dig som är i behov av assistans, men inte har ett beslut

  • Kontakta vår kundetablering på telefon 020-10 00 70, via e-post på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller använd formuläret längst ned på sidan.
  • Vi kontaktar dig för en första genomgång av hur din situation ser ut idag, detta kan ske vid ett fysiskt möte eller via telefon, beroende på vad som passar dig bäst.
  • Om vi gemensamt beslutar oss för att gå vidare så bokar vi in ett möte tillsammans med vår samarbetspartner IGNE advokatbyrå.
  • Om vi även efter detta möte önskar att gemensamt gå vidare så tecknar vi ett kundavtal som gäller i det fall ärendet går igenom och därefter överlämnas den juridiska processen till IGNE advokatbyrå. 
  • Under den tid processen pågår finns möjlighet för exempelvis anhöriga att verkställa assistans och i det fall ärendet går igenom utgår retroaktiv lön för den arbetade tiden.